2019-03-28 07:40NYHETER

Ta chansen och sök Stockholms Innovationsstipendium – förlängd ansökningstid!

Nytt sista ansökningsdatum till Stockholms Innovationsstipendium är 20 maj.

Är du redo att ta din innovation till nästa steg? Med Stockholms Innovationsstipendium vill Stockholms stad premiera och stimulera idérika personer att gå vidare med sin innovation. Är du den vi söker? Bor du, jobbar du eller studerar du i Stockholms län kan du ansöka om Stockholms Innovationsstipendium och möjligheten till att vinna 100 000 SEK. Din innovation kan vara en fysisk produkt, en tjänst eller en kombination av dessa inom följande kategorier: Förenkla vardagen, Kulturella och kreativa näringar, Life science och hälsa, Resor och turism, samt Social och ekologisk hållbarhet.

Viktiga datum:
20 maj: Sista dag att ansöka
11 september: Vinnarna utses i stadshuset

För mer information och ansökan, besök www.innovationsstipendiet.se.

Kontakt:
Kerstin von Bergen, Projektledare Stockholms Innovationsstipendium, Invest Stockholm
kerstin.von.bergen@stockholm.se, +46 (0) 70 47 280 54

Om Stockholms Innovationsstipendium
Stockholms Innovationsstipendium delas ut inom fem kategorier: Förenkla vardagen, Kulturella & kreativa näringar, Life Science och hälsa, Resor och turism samt Social och ekologisk hållbarhet. För att nomineras måste den tävlande vara bosatt eller arbetande/studerande i Stockholms Län. Varje vinnare tilldelas stipendium på 100 000 kr samt kvalificerad rådgivning från Startup Sthlm och arbetsplats på United Spaces under sex månader. Stipendierna delas ut av Stockholms stads finansborgarråd Anna König Jerlmyr under en ceremoni i Stadshuset den 11 september. Stipendiet drivs av Invest Stockholm med medel från staden och Stiftelsen Agne Johanssons Minnesfond.

Marie Sundström
PR and Marketing Manager, Invest Stockholm