2013-03-07 06:30Pressmeddelande

Attraktivt Stockholm möter investerare på fastighetsmässa

Investerarmässan MIPIM i Cannes är Europas ledande årliga mötesplats för fastighetsbranschen. Stockholmsregionen fortsätter som tidigare år att marknadsföra sig tillsammans med kommuner och näringsliv för att locka investeringar.

Den 12 mars startar investerarmässan MIPIM i Cannes. Stockholm har sedan flera år varit representerat på mässan och nu fortsätter regionen sin gemensamma marknadsföringssatsning med fler medverkande aktörer än någonsin. Medverkar gör 27 kommuner och 26 partners från näringslivet. Huvudbudskapet är att det fram till år 2020 finns investeringsprojekt till ett värde av 500 miljarder kronor i regionen.

–  Utländska investeringar är viktigt för tillväxten. En rad omfattande projekt planeras eller genomförs i regionen de närmaste åren vilket innebär möjligheter för investerare. Med denna gemensamma satsning under MIPIM visar vi oss samspelta och konkurrenskraftiga vilket är en viktig signal till den internationella marknaden, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region.

Satsningen omfattar likt tidigare år gemensam marknadsföring, pr-satsningar och ett antal arrangemang, som toppas av ett investerarseminarium med Joakim Larsson (M), borgarråd i Stockholm, Henrik Steinbrecher, Territory Partner, PwC, Giles Wintle, MD Europe, Grosvenor och Erik Gustafson, Vice President, Director of Stockholm Office, Pembroke Real Estate.

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm –The Capital of Scandinavia.