2010-06-04 11:28Pressmeddelande

Förlängd ansökningstid till årets innovationsstipendium från Stockholms stad

– Bra idéer är grunden till framgångsrika företag. I år behöver vi få in fler starka förslag och har därför förlängt ansökningstiden till den 31 juli. Vi vill påminna om att alla uppmuntras att söka, det är idén som är det viktigaste, säger Jeanette von Arnold, projektledare på Stockholm Business Region som ansvarar för stipendiet.

Sedan 1983 har Stockholms stad delat ut stipendier till innovatörer som presenterar starka idéer för nya produkter och tjänster, som bedöms ha en kommersiell potential. Syftet är att främja företagandet och bland stipendiaterna finns såväl amatörer som proffs.

Under de senaste åren har mellan sex och tio pristagare fått mellan 15 000 kronor och 120 000 kronor.

Bland tidigare års stipendiater finns allt från soldriven vattenreningsutrustning, satellitkommunikation och läkemedelsframställning till mammabyxa, skoskyddspåtagning och mobila rutschkanor.

Mer information: http://www.stockholmbusinessregion.se/innovation

Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@sbr.stockholm.se
Jeanette von Arnold, projektledare Stockholm Business Region
070-472 80 39, jeanette.vonarnold@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm –The Capital of Scandinavia.