2008-08-07 11:35Pressmeddelande

Go 08: Guidade turer blir gratis

Under Go 08, den stora Stockholmsfesten på fredag den 8 augusti, kommer en rad guidade turer att vara gratis.

FSAG, Föreningen Stockholms Auktoriserade Guider, kommer att genomföra gratis guidade turer under hela dagen på följande platser:

Långholmens gamla fängelseområde. Mötesplats: Långholmsbron. Tid: kl 11.00. Guide: Mia Freitag

Stockholms slott, Rikssalen. Mötesplats: meddelas per telefon 08-6567456. Tid: kl 13.30. Guide: Ulvi Paff Eriksson.

Gamla stan i Linnés fotspår. Mötesplats: Karl XIV Johans staty, Slussen. Tid: kl 14.00. Guide: Tiiu Valmet.

Östasiatiska museet, temporära kinesiska trädgården. Mötesplats: Östasiatiska museet, Skeppsholmen. Tid: kl 14.00. Guide: Anita Lalander

Turerna är en del av de officiella festligheterna under Go 08 - festen för alla stockholmare. Hela programmet finns på www.go08.se. Observera att inträde kan tas ut.

Övriga aktiviteter i Stockholm under dagen finner du i evenemangskalendern www.stockholmtown.com.

Per Holmlund, pressansvarig Stockholm Business Region
070-47 28069, per.holmlund@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort.

Om Go 08

Den 8 augusti 2008 äger Go 08 rum i Stockholm, festen för alla stockholmare. Under Go 08 anordnas en lång rad aktiviteter av Stockholms stad med samarbetspartners, från tidig morgon till sen kväll. Bakgrunden är det speciella datumet som ger stockholmarna en anledning att visa stolthet över sin stad.

www.go08.se