2008-08-08 11:07Pressmeddelande

Go 08: Kanonstart i Globen

Go 08 - festen för alla stockholmare - gjorde en kanonstart i Globen. Klockan 11.00 hade mer än 4 000 personer deltagit i festligheterna.

Frukosten, som bland annat bestod av macka, kaffe, te, frukt och juice, tog slut kl 9.40. Då hade mer än 2 000 personer fått sig något till livs.

- Stämningen är på topp, kön till karaoken blir bara längre och längre,  säger Patrik Tengwall, tf försäljningschef på Stockholm Globe Arenas.

Det officiella programmet finns på www.go08.se.

Övriga aktiviteter i Stockholm under dagen finner du i evenemangskalendern www.stockholmtown.com.

Per Holmlund, pressansvarig Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort.

Om Go 08

Den 8 augusti 2008 äger Go 08 rum i Stockholm, festen för alla stockholmare. Under Go 08 anordnas en lång rad aktiviteter av Stockholms stad med samarbetspartners, från tidig morgon till sen kväll. Bakgrunden är det speciella datumet som ger stockholmarna en anledning att visa stolthet över sin stad.

www.go08.se