2010-09-20 13:47Pressmeddelande

Köpa och sälja företag – så funkar det

Företagsförsäljningar är inte bara något som storföretag ägnar sig åt. Varje år genomförs en mängd företagsförsäljningar och överlåtelser, inte minst bland småföretag. Men hur går dessa försäljningar till? Välkommen på ett frukostseminarium om företagsförsäljningar.

Hur går det till när man köper ett företag, och hur går det till när man säljer? Välkommen till ett frukostseminarium om företagsförsäljningar, där bland annat frågor som värdering och pris, hur köpare och säljare finner varandra och skattekonsekvenser kommer att diskuteras.

När: Torsdag den 23 september klockan 08.00-09.00. Frukostmingel från klockan 07.20.
Var: Operaterassen, Karl XII:s torg, Stockholm.
Medverkande: Niklas Edler, grundare Skarpa, Jessica von Otter, vd Svensk Information, Mikael Sjögren, företagsrådgivare SEB och Olle Zetterberg, vd Stockholm Business Region. Utställare är Ägarskiftesgruppen, Länia Företagsförmedling och Svensk Företagsförmedling.
Anmälan: per.holmlund@stockholm.se eller 070-472 80 69.

Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia.