2010-03-23 08:50Pressmeddelande

Ny söktjänst från Objektvision visar lediga lokaler i Stockholm

Nu lanserar Stockholm Business Region en ny gratistjänst för den som söker lediga lokaler. Söktjänsten som är utvecklad av Objektvision gör det möjligt att söka lokaler i Stockholmsregionen direkt via karta.

Stockholm Business Region har haft avtal med Objektvision, Sveriges största marknadsplats för lediga lokaler och fastigheter på internet, sedan år 2000. Syftet är att förbättra servicen till Stockholms företagare genom att gratis kunna tillhandahålla en lokalförmedling.

– Samarbetet med Objektvision ger en bra service till Stockholms företagare och ökar flexibiliteten på marknaden. Vi vill fortsätta att utveckla oss för att ge företagarna en service i världsklass, säger Olle Zetterberg vd på Stockholm Business Region.

Alla som annonserar lokaler på stockholmbusinessregion.se syns samtidigt också på objektvision.se. Under hösten har Objektvision vidareutvecklat söktjänsten. Nu kan man bland annat söka via karta för att se var det finns lediga lokaler, få information om företagsområdet och närhet till service.

– För våra kunder är det en fördel att synas på fler webbplatser än vår egen utan att det kostar extra. För oss som företag har det samtidigt varit en bra utmaning att få uppdraget att vidareutveckla söktjänsten utifrån Stockholmsregionens förutsättningar, säger Marianne Olseryd Engqvist, produktchef för Objektvision.

Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@sbr.stockholm.se
Marianne Olseryd Engqvist, produktchef Objektvision
070-517 26 56, marianne.olseryd@objektvision.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm –The Capital of Scandinavia.