2019-03-22 14:00Pressmeddelande

​Staffan Ingvarsson blir ny VD för Stockholm Business Region

null

Staffan Ingvarsson, tidigare VD på Stokab, tillträder den 1 april som VD för Stockholm Business Region.

Staffan Ingvarsson har varit VD på Stockholms stads IT-infrastrukturbolag Stokab sedan 2015. Dessförinnan var han biträdande stadsdirektör, med ansvar för stadens strategiska digitaliseringsarbete och innan dess stabschef på stadsledningskontoret.

– Jag ser fram emot att få jobba med att skapa de bästa av förutsättningar för både det lokala näringslivet och de internationella företag, talanger och besökare vi arbetar för att attrahera till Stockholmsregionen, säger Staffan Ingvarsson.

Som VD för koncernen Stockholm Business Region har Staffan Ingvarsson övergripande ansvar för de två dotterbolagen Invest Stockholm och Visit Stockholm. Anna Gissler som haft rollen som tillförordnad VD för Stockholm Business Region sedan 1 juli 2018 går tillbaka som VD för Invest Stockholm.

Stockholm Business Region
Stockholm Business Region är ett helägt bolag till Stockholms stad och del av Stockholms Stadshus AB. Bolaget arbetar tillsammans med sina två dotterbolag; Visit Stockholm och Invest Stockholm för att marknadsföra och utveckla Stockholm som etablerings- och besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Stockholm Business Region har ett nära samarbete med näringsliv, akademi och andra institutioner samt organisationer, kommuner och myndigheter.

www.stockholmbusinessregion.com

Marie Sundström