2012-11-13 13:55Pressmeddelande

Stockholm Business Region finalist i European Excellence Awards

För andra gången i år är promotionaktiviteten Stockholm New iPad-Act finalist i en stor internationell PR-tävling. Nu gäller det European Excellence Awards i kategorin International Communication. Tävlingen arrangeras av den europeiska branschtidningen Communication Director och avgörs den 6 december i London.

- Det är mycket glädjande att vår satsning fallit så väl ut, säger Monica Ewert, kommunikationschef på Stockholm Business Region. Vi ville visa Stockholms alla fördelar på ett innovativt sätt. Såväl med fakta för att locka investeringar som fördelarna med att leva i och besöka regionen. Resultatet har överträffat alla våra förväntningar.

I oktober 2012 kammade Stockholm New iPad Act hem första pris i kategorin Viral Communication i tävlingen Digital Communication Awards i Berlin.

Stockholm Business Regions marknadsför tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board,  Stockholm som etablerings- och besöksort. Marknadsföringen sker under Stockholmsregionens gemensamma varumärke Stockholm – The Capital of Scandinavia.