2009-03-09 10:06Pressmeddelande

Stockholmsregionen storsatsar på internationell fastighetsmässa

Investerarmässan MIPIM i Cannes är världens största årliga mötesplats för fastighetsbranschen. I år storsatsar Stockholmsregionen på marknadsföring under mässan genom ett samarrangemang med kommuner och näringsliv.

I år äger MIPIM, världens största investerings- och fastighetsmässa, rum i Cannes 10 mars - 13 mars. Stockholm har sedan många år varit representerat på mässan. I år kommer regionen att storsatsa med 16 medverkande Mälardalskommuner och 20 partners från näringslivet.

- Vi har den starkaste fastighetsmarknaden i norra Europa och det vill vi självklart visa på mässan. Det är viktigt att vi tillsammans med aktörer i regionen förstärker vår position och marknadsför oss, inte minst i tider som dessa, säger Sten Nordin, finansborgarråd i Stockholms stad.

Satsningen omfattar likt tidigare år en gemensam monter och ett antal arrangemang, som toppas av ett frukostseminarium där bland andra Sten Nordin, Fredrik Wirdenius, vd på Vasakronan och Urban Edenström, vd på Stronghold deltar.

- Konkurrensen om uppmärksamheten är stor på sådana här mässor men vi lyckas att nå ut bra. Vårt högprofilerade frukostseminarium är fullbokat sedan länge. Det är roligt med tanke på att denna målgrupp bestående av utländska investerare och beslutsfattare är mycket kräsna och påpassade, säger Olle Zetterberg, vd på Stockholm Business Region som ansvarar för projektet.

Eventbyrån Step2 står för projektledning. Mer om arrangemanget finns att läsa på kampanjsajten: www.plugnplaystockholm.se.

För kontakt med Sten Nordin:
Helena Widegren, pressansvarig Finansroteln
076-12 29 878, helena.widegren@stadshuset.stockholm.se

För mer information om Stockholms deltagande vid MIPIM:
Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia och är helägt av Stockholms stad.