2009-09-04 08:50Pressmeddelande

Vad anser den internationella läkemedelsindustrin om Stockholmsregionen?

Välkommen på The American Dream för life science-företag, ett seminarium om den vad den internationella life science-sektorn anser om Stockholmsregionen som etableringsort.

Stockholm har i decennier varit en av världens ledande regioner inom life science, men hur ser det ut i framtiden? Hur står den sig i konkurrensen om investeringar och spetskompetens? Vilka är regionens styrkor och svagheter? Vad görs för att stärka konkurrenskraften? Under seminariet får du möta representanter för den internationella life science-industrin, och ta del av deras åsikter om Stockholmsregionen som etableringsort.

Seminariet arrangeras av Stockholm Business Region tillsammans med amerikanska ambassaden i Sverige.

Tid: Onsdag den 9 september, kl 13.30-16.00
Plats: Stockholm Business Region Development. Drottninggatan 33, 1tr. Mingel äger sedan rum på amerikanska residenset, Djurgården klockan 17.00-18.30.
Medverkande: Reidar Gaardebaeck, vd Medtronic AB, Anna Levander Country Manager Abbott Laboratories, Hans Enocson President & CEO Nordic and Baltic Region GE Healthcare, Margaret Beer, Senior Director and Head Licensing and External Research och Hans Boström, Director Licensing and External Research, Europe Merck Sharp & Dohme. Moderator är Viktor Drvota, Business Development Life Science, SEB Venture Capital.
Anmälan: per.holmlund@sbr.stockholm.se

För mer information: http://www.anp.se/newsletter/47405E4375484450437640/0

Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm -The Capital of Scandinavia.