2009-11-10 11:26Pressmeddelande

Välkommen till SIME Stockholm – Norra Europas ledande internetkonferens 11-12 november

Den 11-12 november äger SIME Stockholm rum, norra Europas ledande konferens om nya medier och digitala affärsmöjligheter. Medverkar gör bland andra Claudia Gonzalez, pr-chef UNHCR, Anil Hansjee, utvecklingschef Google EMEA, Dr. Werner Vogels, it-chef Amazon.com, Sven Hagströmer, grundare Hagstömer & Qviberg, Rolv Erik Ryssdal, vd Schibsted, Pekka Pohjakallio, chef koncept och innovation Nokia, Sara Öhrvall, chef Bonnier Research and Development samt Rickard Falkvinge, grundare och partiledare Piratpartiet.

Förutom seminarier med internationella talare från den digitala frontlinjen anordnas även SIME Neworking Bazaar, för affärsnätverkande, och SIME Awards där bland annat årets Rising Star of the North utses. Tema för i år är Knowledge is the key differentiator. För program och mer information, besök: http://sime.nu/09/stockholm

Sedan starten 1996 har SIME, Scandinavian Interactive Media Event, utvecklats till att bli norra Europas ledande konferens om internet, marknadsföring och innovationer. En gång per år samlas entreprenörer, journalister, marknadsförare och beslutsfattare från hela världen i Stockholm för att diskutera trender och digitala möjligheter. På senare år har SIME-konferenser även anordnas på andra håll i världen, bland annat Köpenhamn, Helsingfors och Barcelona.

Tid: start den 11 november kl 09.00. Avslutas med SIME Awards torsdag 12 novmeber kl 19.30.
Plats: Ambassadeur och Rigoletto, Kungsgatan 16, Stockholm

070-493 27 76, sara@sime.nu

Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region
070-472 80 69, per.holmlund@sbr.stockholm.se

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia.

Om SIME
SIME är norra Europas största event om internet och digitala affärsmöjligheter. Eventet startade 1996 och samlar över 2 000 beslutsfattare, entreprenörer och journalister till bland annat Stockholm, Köpenhamn och Helsingfors för att träffas, göra affärer och lyssna till talare från hela världen. Årets tema är "Knowledge is the key differentiator". En av årets nyheter är SIME Academy där besökarna kan fördjupa sig i workshops med världsledande experter.
www.sime.nu