2009-11-18 16:07Pressmeddelande

Välkommen till utdelningen av årets innovationsstipendium

Bra idéer är grunden till framgångsrika företag. Välkommen när Stockholms finansborgarråd Sten Nordin delar ut årets innovationsstipendier från Stockholms stad.

När: tisdagen den 24 november, samling på borggården vid tornet klockan 12:45. Lunch och utdelningsceremoni börjar klockan 13:00
Var: Stockholms stadshus, ingång borggården vid tornet.
Anmälan: per.holmlund@sbr.stockholm.se

Sedan 1983 har Stockholms stad traditionsenligt delat ut uppfinnarstipendier till innovatörer som presenterar starka idéer för nya produkter och tjänster som dessutom bedöms ha en kommersiell potential. Syftet är att främja företagandet och bland stipendiaterna finns såväl amatörer som proffs. Välkommen på utdelningen när det avslöjas vilka pristagarna är.

För att tydliggöra att det är idéerna som står i centrum så byter priset namn i år, från uppfinnarstipendiet till innovationsstipendiet, och utdelning sker i Stockholms stadshus. Precis som tidigare kommer en handfull spännande människor att få priser.

Bland tidigare års stipendiater finns allt från soldriven vattenreningsutrustning, satellitkommunikation och läkemedelsframställning till mammabyxa, skoskyddspåtagning och mobila rutschkanor.

För mer information om innovationsstipendiet: http://www.stockholmbusinessregion.se/templates/page____21557.aspx

Helena Widegren, pressansvarig finansroteln, 08-508 29 878
Per Holmlund, presschef Stockholm Business Region,
per.holmlund@sbr.stockholm.se, 070-472 80 69

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia och är helägt av Stockholms stad.